THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES
Powered By Blogger

Saturday 12 May 2012

masa depan

emm hari2 aku pkir pasal mase depan..kalo time blaja kat poli dulu since sijil n diploma rasenye aku da nampak future aku kat mane..yelah..time tu kan dalam engineering..so pluang pekerjaan sngat besar..

mase skarang pulak bukan la nak kate peluang pekerjaan tu makin sikit..tapi bile da tuka field of study ni everything goes hard..xde bende yang mudah bile da xde basic dlam course ni..hmm...kadang2 bile memikirkan masalah ni memang la rase nak mengeluh je..tapi tak baik kan..stiap yang tuhan dah aturkan dalam hidup tu kan adalah something yang terbaik untuk kite kan..

cume skarang ni aku dapat merasakan inilah saat saat yang paling sukar dalam hidupku semenjak aku menjadi orang..bukan la masa dulu2 takde rase susah..cume skarang ni masalah2 dtang ikut Que plak..mane la tak serabut..yelah..assignment datang berlambak2...lpas tu emosi pulak skarang ni asik xstabil je..emm ape pun sberapa banyak msalah aku..hanya aku dan Allah je yang tahu..seboleh bolehnye aku memang tak nak sesiape pun tau yang aku ade masalah..

yelah..masalah dalam hidup mane la ade yang datang lagi mudah dari masa ke semasa kan..aku masih tak boleh bayangkan lagi camne la masalah yang datang melande bile time kerje nanti..takut pon ade gak nak mengenang mase depan ni..yelah...msalah utama yang perlu aku hadapi masa dah masuk kerje ni..bile dah tuka field of study ni..lecturer awal2 dah cakap..gaji valuer xyah la kamu nak harap besar2...kat KL pon just 1200 je basic...whatta!!! nak makan ape takat 1200 je dok KL??kalo dok umah sewa sbulan let say la paling murah le dpat 150, makan lagi sbulan..minyak lagi...gile ke??hmm..tapi sabar jela kan..sabar tu kan separuh dari iman..ade pepatah cakap..kalo kite gaji 1000 je sebulan..tapi kalo kite kerje cam gaji kite 10,000 sebulan..insyaAllah tuhan akan gantikan rezeki tu dengan rezeki yang lain..contohnya anak yang soleh dan rumah tangga yang aman dan tenteram..tapi...kalo gaji kite 10,000 sebulan...then kite dok makan gaji n pemalas bak gaji kite 1000 je sebulan..Allah mungkin akan tarik nikmat yang lain2...contohnye??hmm..bole pkir la sndiri kot...mungkin die akan rase duit die tak cukup2..biasalah lumrah manusia kan..kalau diberi segunung emas pon manusia ni akan nak lagi segunung emas yang lain...

so.........buat mase ni plan for the future aku dah ade dah...bile dah habis blaja estate management ni.. insyaAllah aku nak terus buat preparation for the TPC test...hihihi msti kot ade sesape yang bace ni xtau kan..hahaha xpe la kalo aku tulis panjang2 pon kat sini bukan ade sesape nak bace kan...hola!!! terus semangat meh!!! hahahhaa

TPC tu adalah test, buat assignment, n interview serta buat log book yang bertujuan untuk menjadikan seseorang tu layak mendapatkan professional licence..kuikui...insyaAllah aku akan mendapatkan licence tu untuk mendapatkan better quality of life..op kos la for me..future muture wifey n hanak2...n nak balas balik jasa mak n abah yang tak jemu2 membesarkan aku yang sek sakit je time kecik2..alhamdulillah aku masih bernafas smpai sekarang...aku tau aku sangat menyusahkan parent aku time kecik2 because of my critically asthma..to my beloved abah n mak...im sory menyusahkan both of you..n aku berharap aku sempat dapatkan licence ni secepat yang mungkin..tak sabar nak balas jasa mak n abah..walaupun aku tahu dengan segunung emas intan dan permata pon takkan dapat balas jasa mak n abah..i love you...

eh eh dah merapu sngat dah ni...hahaha berbalik pada masalah sekarang n mase depan ni..so for now i just got a plan...plan to do n kat mane hala tuju yang *%&^$&%$ dalam hidup...hahaha tulis camtu sbb da xtau ape ayat yang sesuai nak letak..hahaha

tu satu msalah..keje...msalah social plak camne??bile aku nak cari pengganti ni...bosan la weh dok menyingle je..hahaha listing tu mmgla bnyak...4 5 6 7 pon boleh listkan...tp nak carik the special one tu kan....Ya Allah...sukarnya mencari pasangan hidup ni kan..seriously..bile xde sape2 nak share msalah kite ni..kite akan makin rase terbeban..so solution yang boleh amik takat ni..men game..tido..tido n tido!!! bosan tau x idup camni...makan...tido...game...hahaha

bukan tak bersyukur dengan nikmat tuhan dah beri ni...aku sangat2 bersyukur..alhamdulillah la sngat2 ngan ape yang aku dah ade hari ni..wlaupun takat ni hutang keliling pinggang..habis blaja ni..gov plak kejar ngan utang pt nye..pulak tu..kmenterian pngajian pon aku ade gak berutang...adoi...mmg membebankan kan...tapi xpe lah..kalo xnak berutang kang makin la pulak aku membebankan parent aku..so untuk meringankan beban parent aku ni..so aku lebih rela berhutang dngan kerajaan yang sedia ada sekarang..

tengoklah..aku dah merapu lagi cam ikan kerapu..walaupon aku suke makan kerepek..tapi korang tau tak kerepek tu boleh menggemukkan??msti la xtau pon kan..sbb aku men sebat je info ni..sbb mmg info ni salah la nok!! hahahha k la aku pon da xde mood nak menaip..orang laki mane la suke sngat nak menaip ni kan..so aku rase takat ni la dulu..hari pon da ujan..jam pon da pukul babi sampei mati @ 1 pagi.....hahaha
nunite ebelibadi hantu2 yang sudi membace...hahahaha

0 comments: