THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES
Powered By Blogger

Saturday 6 August 2011

kenangan di bulan ramadhan..

hi everyone....(anyone pon xde hahaha) lame xupdate blog yang xbest ni....da berbulan kot...since da tuka background trus da menyepi dari dunia blogging...emm today i want 2 share my moment at Politeknik shah alam...time tu aku sem 1..dan time tu jugak adalah bulan puasa...dan time tu jugak la tengah nak final...so time study week aku pon xde kelas la kan like everybody has does...hahaha nak dipendekkan cerite..time study week tu la 1st time aku bawak motor g shah alam...cabaran yang pertame ialah time tu baru pas hujan..n aku ikut jalan moto at kesas highway at 1st time...yes!! at that time i being skema..tp xde la skema yang teramat...ok time sedap2 je bawak tu ade la 1 terowong ni...n trowong untuk moto tu siap ade kona2 lagi kan..time tu aku masih tak berape nak cekap handle moto neh...tau bwak straight away je...n aku pon hampir jatuh sbb jalan licin at the corner of the road..hmm...nasib baik la kan ade devider tepi jalan tu yang support aku spy xjatuh...tp disebabkan besi padu yang support aku tu...bengkak gak la betis time tu...hahaha n moto aku calar sikit...hmm...cabaran la tu kan...so ble da smpai kat poli tu..esoknye aku ngan kwan aku pon g la klang sbb nak tuka mud guard yang calar...hmm..cabaran untuk 2 hari pertame its ok je...actly sape yang bawak moto tu pon dikire melanggar law of the hostel sbb student mmg xdibenarkan bawak vehicle kat hostel...tp aku ngan member aku yang dah plan dekat 2 minggu tu selambe badak je bawak kan...hahaha..bukan ape..saje nak merase ade moto sendiri time tengah blaja...maklumlah sebelum ni pon skola nek beskal je...form 4&5 dok hostel gak...huhuhu...

ok kemudian cabaran seterusnye berlaku hari khamis..haribulan da xingat tp aku memang ingat hari tu adalah hari khamis..hehehe...time tu secare kebetulan mmg bad luck aku spanjang dok hostel poli s.alm tu..nak tau knape??haaa...pak guard n warden hostel da wat big surprise gile kat student yang abiding the law...siap bawak lori dok angkat moto2 student yang dok hostel...masak betul la time tu kan...kene plak warden ckap xde slowtalk untuk malam tu...kalo nak moto tu tuntut pas abes final yang lebey kuang 2 minggu lagi....OMG!!! wth men!!! hahaha time tu sape ade moto tu memang la cuak abes kan..

so dipendekkan cerite...esok paginye ade la sorang member ntah camne le tau moto2 student yang dirampas oleh warden di sorokkan dlam tandas pompuan (tandas lama) kat blakang aspuri (asrama perempuan)...die pon ckap suh amik la moto kitorang kan...smentare masih pagi n masih sunyi...so aku pon tampe melengahkan mase stelah mendapat tau spesific location tempat yang disorokkan tu ngan member aku pon pg la menerjah masuk ke jalan nak ke asrama pompuan tu...n bile da jumpe tandas tu fuhh...bukan kepalang gembirenye aku bile tgk moto aku yang hensem tu ade kat dlam tandas tersebut...hahaha ape pon time tu aku bersyukur sbb moto aku xkene kunci sbb aku already da mangge moto aku siap2...so moto aku xde la kne kunci ngan mangge warden...ahahaha ade good luck disitu...

so aku pon dengan struggle nye bukak kunci moto n try to start the engine...tengah aku nak start moto aku..kwan aku pon masuk (die jage line kat lua kot ade warden jenguk) n die ckap jngan start dlam ni nti bising...so..aku pon bwak moto tu keluar n start kat lua...time tu sumpah jantung aku rase nak gugur je sbb cuak ya amat...hahaha

so tampe melengahkan mase sbb susa nak start aku pon tarik la choke spy mudah nak start...ble da berseding engine moto aku..tampe turunkan balik choke tu aku pon pulas la minyak n berlalu pergi dari hostel perempuan tu...dah smpai kat hostel laki aku ngan kwan aku cepat2 amik helmet sbb nak slamatkan mane yang patut...hahaha (jahat x kitorang???)

lepas tu bile da amik helmet ble da smpai kat moto aku aku pon jumpe la member aku informer curik balik moto sndri dari warden tu..die tanye...da settel ke??then aku pon ckap la dah...then die tanye moto ko xkene pancit ke??emm tak..balas aku...then die ckap la...moto aku warden pancitkan...*&^&^%$^$%$^%$%#^....hahaha klaka je kan bile aku terkenang balik peristiwa tu...

n yang paling best sbnanye kan...member aku suh lalu ikut padang sbb xde la lalu kat dpan blok asrama pompuan...tp aku selambe badak je lalu dpan hostel pmpuan...hahahaha best best...

hmm...moral of the story is...

1) tampa keberanian pasti susah menempe kejayaan (even its a binding the law)<
2) berani kerana benar....yelah sape suh warden curik moto kitoang..kan kitowang da baik punye cilok same warden...cilok moto sndri je pon...hahahaha

3) jngan la sesuke hati nak langgar peraturan...hahaha sendri buat sndri la tanggung kan...huhuhu

emm...ade lg ke x moral of the story??? ntahla aku tulis panjang2 bkan ade orang bace pon kan...hahaha tulah some kind of wonderful moment at poli s.alam...even bende ni cam ntah pape la...tp bile terkenang balik msti aku ketawa sorang2...hahaha yelah bukan sumerang ade pengalaman camni kan...

oh ye nak smbung sikit...lepas aku cilok balik moto dari warden tu...terus ktorang g park moto kat pagar depan poli...hahaha aku rase warden pon mmg dah tak cam sbb at that time mmg bersepah kot student bwak moto..pas sembahyang jumaat je terus aku bungkus baju n balik umah...fuh...selamat moto aku...kene pending 2 week dlam tandas tu...mengamuk la abg aku kalo tau moto die kne cilok...1) kne cilok ngan aku (pinjam sminggu actually)...2) kne cilok ngan warden...3) aku baik punye cilok balik....hahahaha

tu je pengalaman nak share kat sini...mane la tau ade sape nak bace kan..le la bgelak same...(lawak ke nak bergelak same???) wakakakaka bagi aku not bad la ni... :P hahaha

0 comments: