THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES
Powered By Blogger

Saturday 20 August 2011

mase kecik2

sumerang penah jadi budak kecik kan..n besenye budak kecik ni mesti salu senang sangat kene tipu kan..bile dipikirkan balik bnyak je memoir yang membuatkan kite rase nak tergelak sorang2 je bile mengenang camne mudahnye kite kene tipu time kecik2 kan..hahaha here's some certain case that iv'e been through...hahaha

1) pokok duit2


ye pokok duit2 adelah seperti yang tertera..pengalaman aku berkaitan ngan pokok ni ialah.."tanam pokok duit2 ni dlam tanah pastu nanti die jadi duit"..memang aku xleh lupe ayat yang abg sdare aku ni kasi kat aku time aku kecik2..n memang aku abes2 caye lak tu..siap tanggal sekor2 daun pokok duit2 neh..kalo kumpul le 1 plastik yang kecik tu jugak la...adoyai~ pastu da balik rumah siap tanam lagi...

bile da besor2 darjah 4 baru la terpikior kan...bahawasanya "tanam daun tu lupus la die dlam tanah"..haahaha maklumlah...zaman teman darjah 4 baru blaja sains..zman skang ni kat kindergarten pon da blaja sains..bak kate akak ipar aku anak die nak exam sains kat kindergarten die plak xle nak tido malam...hahaha


2) telan bijik limau nanti tumbuh pokok limau dalam perut





yang ni limau nipis



yang ni pulak limau mandarin kesukaan ramai kalo tibenye tahun baru cine
ps/ both lime are my favorite (^_^) 
ye...saye mempunyai adik beradik seramai 4 orang termasuk diri sy skali la..oleh kerane aku yang paling kecik antare adik beradik aku make time aku kecik2 pon sngat mudah la aku diperkotak katikkan oleh akak2 dan abg aku..hahha..salah satu antarenye pon seperti yang tertera kat atas tu la iaitu kalo makan limau dengan bijiknye skali...kalo difikir secare logic sains mmgla biji limau sukar dihadam oleh asid enzim emilase (kalo xsala la blaja sains skola menengah dulu) tapi ape pon yang sukar dihadam oleh perut akan dikeluarkan melalui saluran usus..tak gitu cikgu2 sains sume...hahaha

emm tu jela kot takat ni yang mampu ditulis..malas la nak tulis panjang2...harini gua sangat lemau beb...sangat malas nak buat pape even men game neither reading a book (jeles ngan sorang minah ni sbb tlalu rajin bace buku)..aku plak sekor buku 1 sem pon penah xbukak...iaitu buku law last sem..hahaha

chow~

0 comments: